
Madár Angéla
Csoportos Komplex Mozgásterápiás pedagógus, képzésben lévő fejlesztő-differenciáló szakpedagógus, gyermek-és ifjúsági coach és preventor
Madár Angélának hívnak. Az első pedagógus diplomámat az ELTE-n szereztem, majd elvégeztem az Emberi Értékek Iskolája által tartott gyermek-és ifjúsági coach és preventor alapképzést. Ezen felül, a KMT Akadémiánál elsajátított Csoportos Komplex Mozgásterápiás módszereket használó pedagógus, utolsó éves fejlesztő-differenciáló szakpedagógus vagyok.
A Komplex Mozgásterápiáról röviden:
A Komplex Mozgásterápia egy fejlesztő módszer, amely célzott mozgásos gyakorlatokkal támogatja az idegrendszer érését. Segíthet a gyermekek kézügyességének és finommotorikai készségeinek fejlesztésében, hozzájárul az óvodások iskolaérettségének kialakításához. Emellett támogatja a figyelem, a beszédészlelés és az auditív megkülönböztetés fejlődését, ami közvetetten hozzájárulhat a szociális és kommunikációs készségek erősítéséhez, valamint a szorongásos tünetek enyhítéséhez.
A Komplex Mozgásterápia akkor alkalmazható, ha a gyermek és családja nyitott az együttműködésre, és a terápia várhatóan érzékelhetően segíti a gyermek mindennapi életét. Az alkalmasság megítélése a módszert alkalmazó szakember feladata.
Hogyan segít az iskolára való felkészülésben?
A Komplex Mozgásterápia hatékonyan támogatja az iskolaelőkészítést azáltal, hogy fejleszti azokat a készségeket, amelyek elengedhetetlenek a sikeres iskolakezdéshez. Segíti a finommotorika és a kézügyesség fejlődését, ami megkönnyíti az írásmozgások elsajátítását. Javítja a figyelmet, a koncentrációt és a feladattudatot, ezáltal a gyermek könnyebben alkalmazkodik az iskolai elvárásokhoz. Fejleszti a térbeli tájékozódást, a testsémát és a koordinációt, amelyek fontosak az olvasás, írás és számolás alapjainak elsajátításában. Emellett elősegíti a beszédészlelés és az auditív megkülönböztetés fejlődését, amelyek hozzájárulnak a sikeres nyelvi készségek kialakulásához. Az önbizalom növelésével és a szorongás csökkentésével a gyermek magabiztosabban léphet be az iskolai közegbe.
Gyermek és ifjúsági coach ülések:
Segíthetek a gyermekeknek és fiataloknak önbizalmuk, érzelmi stabilitásuk és céljaik megtalálásában. Egyéni coachinggal támogathatom őket a kihívások leküzdésében, legyen szó iskolai nehézségekről, szorongásról vagy önismeretről. Célom, hogy felfedezzék a bennük rejlő lehetőségeket, közelebb kerüljenek önmagukhoz.
Fejlesztőpedagógiai tevékenységem:
DIFER teszt: 4–8 éves gyermekek alapkészségeinek felmérése (pl. beszédhanghallás, számolás), a fejlesztési szükségletek azonosítása.
Diszkalkulia fejlesztése: Számolási nehézségek feltárása és egyéni fejlesztési terv készítése anamnézis, képességvizsgálatok és megfigyelések alapján.
Diszgráfia fejlesztése: Íráskészség javítása finommotorikai gyakorlatokkal, vizuális észlelés fejlesztésével, betűtanulással.
Szociális készségfejlesztés: Kommunikáció, érzelemszabályozás, problémamegoldás és döntéshozatali képességek fejlesztése.
Kognitív Profil Teszt: A tanulási képességek és a kognitív sajátosságok feltérképezése, különösen atipikus fejlődés esetén.
Tantárgyi korrepetálás: Alsós diákok támogatása személyre szabott, játékos módszerekkel a tanulási lemaradások pótlására és az önbizalom erősítésére.
Pszichológusként igyekszem szakmai tudásom a hozzánk érkezők lehető legjobb segítésére fordítani, különösképp mivel azt is ismerem, milyen a segítségkérő telefon másik végén lenni. Ezzel együtt hiszek abban is, hogy a segítő kapcsolat ugyanolyan aktív résztvevője a segítségkérő, akárcsak a segítő, így legfőképpen a belső erőforrások megtalálásában, azok mozgósításában szeretném segíteni a hozzám érkezőket.